Nastasia BUTUC ■
Scaunele foaierului Teatrului Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski, din Constanţa, s-au dovedit insuficiente pentru numărul mare de spectatori prezenți la seara lirică de miercuri 26 aprilie. Lume multă și bună, tineri și vârstnici, iubitori de muzică și frumos.
Solistul spectacolului a fost Ionuț Boancheș, una din multele vedete protejate de mantia acoperitoare a Mult Prea Înaltului pentru Mitropolia Tomisului, Teodosie. Întrucât, Boancheș e din Vatra Dornei, locul unde își are rădăcinile Stejarul gounos al Ortodoxiei PravoRomânești, Mache Porcu. Tenor-preot, Ionuț Boancheș are pregătire de specialitate în ambele domenii fiind deja o certitudine, atât pe scenă cât și în amvon. Înzestrat cu calități spectaculoase, el se remarcă în diverse distribuţii, atât pe platoul teatrului cât și în biserică, când interpretează “Veșnica pomenire” dănţuind ritualic platoul cu colivă.
Alături de tenor, a evoluat soprana Veronica Răceală, interpretând cu căldură (în ciuda numelui) mai multer arii celebre. Componentă a corului teatrului, soprana a fost distribuită, în ultima vreme, în roluri solistice importante. Cu siguranță, despre tânara și talentata artistă vom mai vorbi, în viitor.
Pe stradă, Natalia Gribinic pare o turistă venită din fiordurile scandinave în căutarea soarelui litoralului; pe scenă, se transformă, însă, într-o vaporoasă prințesă a pianului, cu trup de ceață și mâini din aur. Cu măiestria deja cunoscută, Natalia și-a acompaniat colegii, contribuind la reușita unei seri lirice de neuitat.
Au fost interpretate compoziții de Mozart, Donizetti, Dendrino, Bizet, Schonberg, Pucini, G. Grigoriu, Taglaiteri, Schostakovici, Camille Saint-Saëns.
Un moment deosebit a fost marcat de evoluția a doi tineri și talentați instrumentiști de la Colegiul Naţional de Artă Regina Maria, din Constanţa- Andrei Răilean la vioară (acompaniat de pianista Elena Gatcin) și Alexandra Mazăre, la pian. Andrei-junior e fiul lui Andrei Răilean, apreciat instrumentist în orchestra teatrului și componentul unei trupe de jazz (Romeo Kirkorian Band). Andrei și Alexandra au obținut, deja, numeroase premii și se anunță viitoare staruri. Le urăm succes și le așteptăm viitoarele apariții concertistice.
Prezentarea profesionistă a spectacolului a fost asigurată de prof. Rodica Iftime.
Showul, reușit de altfel, a fost pigmentat de două apariții senzaționale. Mai întâi, s-a arătat prea-înaltul Teodosie, ocazie cu care ne-a convins că e, mai degrabă, de statură medie. Se sprijinea în cârja-i făcător de minuni și era înconjurat de obișnuitul sobor de preoți. Evident, Teo s-a aflat în centrul atenție, toți cei prezenți dorind să afle pe ce parte îşi ţine calendaru. Cu blândețea fermă ce-l caracterizează, Statu Palmă Barbă-Cot ne-a lămurit: Paștele, Crăciunul și toate celelate sărbători au loc doar atunci când vrea cârja lui, bine lustruită de subalterni. La un moment dat, și-a făcut o spectaculoasă intrare, Daniela Vlădescu, managerița teatrului, înveșmântată într-o îndrăzneață minijupă. Toți au căzut pe scaune încercând să-și explice fenomenul. Ori, doamna, de 70 ani, a uitat să-și îmbrace partea de jos a costumului ori, își anunțase vizita, Medelin Voicu și adoptase o ținută non-conformistă. Sau, cel mai probabil, “toiagul lui Teo” programase Halloween-ul și Danela se deghizase în “Fantoma de la Operă”.
Mulțumesc SENTINELA pentru 5 minute de ras cu lacrimi. Tratez articolul că pe o satiră plina de adevăr.
Adevărul poate fi dureros, uneori…
Dar, indiferent cât și pe cine doare, misiunea noastră, a „Sentinelelor”, este una: dezvăluirea Spectacolului Lumii, așa cum arată, fără farduri și machiaj!
Felicitări pentru ceea ce faceți, va urez succes in continuare. „PE EI PE MAMA LOR”
Am fost acolo. Foarte frumos recitalul. Întradevăr au fost momente care nu-și aveau nici locul și nici rostul…
Bai fraților, nu pierdeți nici-o ocazie „să-i dați la geoale” ÎPS purtător de toiag