Acasă Gabier Războiul lui Musk cu presa adevărată!

Războiul lui Musk cu presa adevărată!

24150
0

Tănase PETRENCO ■

Motto: „Niciun politician nu a câştigat un război cu presa, vreodată“. (Cazul „Adevărul vs. Ion I.C. Brătianu“)

Mi-a luat cam 20 de minute că să înțeleg nouă “Teorie a evoluției”, (la care voi reveni intenționat mai târziu), debitată de Mario Nawfal, oracolului miliardarului Elon Musk, care a declarat recent război presei, din partea MAGA. Confruntarea mediatică, una de laborator, constă de fapt în distragerea atenției publicului de la informația verificată, și deconectarea cititorilor de la sursele rutinate, consacrate că reputabile.

Musk lansează invităția la război mediatic, pentru că urmărește compromiterea și eliminarea presei tradiționale, de echipă, în care jurnaliștii și șefii de departamente, sau redactorul-șef, oameni educați și culivati în domeniul gazetăriei, prestând o muncă de interes public pentru informarea cititorilor conform criteriilor și standardelor profesionale cuprinse în codul deontologic al breslei. Musk urmărește eliminarea procesului tehnologic profesional de: informare-documentare-redactare-editare și publicare, în publicistică încercând glisarea atenției și încrederii cititorului către Platforma X. Informația semnatarului de acolo, este validată doar de notorietatea lui patronului și a MAGA. Sursa este de multe ori neșcolită, mai mult sau mai puțin anonimă ce generează acea informație spontană, de click satisfăcător, pe care Musk o numește pură, nefiltrată, cu libertate de mișcare, nealterată, (cum ar fi spre exemplu zvonul, caterincă, sau conspirație neconfirmată, neverificată). Toate, eliberate de constrângerea muncii jurnalistice, care presupune procese calitative și de verificare. Media-drog pur!

Transmisă după cum vrea Musk, instantaneu, pe Platforma X de la om către om, știrea urmează să își piardă treptat, treptat, valoarea autentică, istorică, sau educativă, pentru cetățeni, pentru a face loc spălării creierului, după rețetele practicate în trecut de ideologia național-socialistă…Aia cu salutul roman de fidelitate. Musk promite informație pură de la om (neșcolit în ale jurnalismului) către om dar, de fapt, pregătește terenul unui nou model modern de exploatare a omului de către om. Necunoașterea, ignoranța, lipsa de cultură, marea manipulare a mulțimii, cultivarea sentimentului de apartenența la ideologia extremistă  și aderarea în masă, pe viitor, în structurile ideologice MAGA!

Nawfal este ridicat la rang de personalitate a noului jurnalism muskian, un fel de soldat-universal în așa zisă luptă pe care proprietarul platformei X o duce spre “purificarea” presei în stil nazist. Presa, așa cum este ea promovată de Musk pe X și de Trump pe Truth Social, se vrea știrbită de opinia critică și de inițiativa întrebărilor incomode, pentru ca MAGA să-și continue nestânjenită procesul de eliminare a instituțiilor existente în arhitectura statului american pentru controlul guvernamental și echilibrul puterilor în exercitarea mecanismului democratic, operațiune lansată din prima zi a revenirii lui Trump la putere.

Împovărat și cu această misiune de actualul președinte american, Musk îi invită pe neavizați să se adape cu informație “pură” de pe Platforma X. 

“Fă America Grozavă … “din nou”, (trunchiere interzisă minorilor) descoperă mereu “talente”. Influencerii, mercenari versați de ani de zile încă de pe vremea defunctului onorabilului Twitter, năimiți precum dubiosul Mario Nawfal, își găsesc berechet doritori de căscat gura.

Și frații Tate, prietenii lui Donald Trump Jr, și cu siguranță mulți că ei, care au contribuit esențial la instaurarea organizației MAGA la putere în America în acest an, proferează sentențios pe platformele sociale sugestii instigatoare, menite să compromită imaginea rivalilor lui Trump, în fața milioanelor și milioanelor de adepți.

Mulți se recomandă ca băieți “răi”, puși pe “rele”, mândri de școala străzii pe care au absolvita Cum Laude, dar fără să aibă cea mai vagă idee despre ceea ce înseamnă asumarea unui rol de conducere ori despre etapele câștigarii dreptului în societate la o poziție ce necesită calificare.

Și așa s-a ajuns, în America secolului 21, la progresia axei Musk-Twitter-Platforma X- victorie-Trump-MAGA. Prin intermediarii “influenceri”, mulți fără vreo calificare profesional, cum ziceam, dar doldora de urmăritori căror li se scurge câte-o bală pe colțul gurii, cumpărați (la propriu) și plasați abil în portofoliile platformelor online. Armate de milioane de urmăritori, la fel de necalificați că și idolii lor ce-i influențează, sunt soldații lui Musk și Trump în războiul contra libertății presei profesionale americane, și a dreptului la informare profesionistă, civilizată, în același timp.

Rețele, ca să nu le spun bande de golănași sunt gestionate de câte un Mario Nawfal – că tot l-am băgat în seamă ca pe scheletul didactic din laboratorul de anatomie. Unii dintre alde guru ăștia cu frunte scurtă, epatează prin gusturi scumpe și mărci de firmă, cu care își farmecă visătorii admiratori ce speră a profita și ei de pe urma stilului anti-sistem. Bani pe care se jură că i-au colectat cinstit de pe platformele sociale, prin prestațiile în fața urmăritorilor, sunt prezentați ca donații de la cei molipsiți, așa, din coincidență, în aceeași perioadă, de nevoia accesului la informația “pură”.

Unele fonduri, puse la bătaie pentru influenceri au mai degrabă iz suspect, de fraudă și furt, rezultate din profituri generate prin pârghii crypto debranșate de sub orice control, ce fac posibilă inclusiv spălarea de bani. Dar când vorbim despre Donald Trump…

Și uite așa a ajuns Musk să se autointituleze inventatorul buletinului de știri guvernamental cu conținut zero de toxicitate, Din regia de misie a fabricii sale de genii mediatice pentru educarea adepților gură-cască, Musk le spune tuturor și care este informația, dar și unde se găsește pentru consum. În formă pură! După care, îmbuteliată, unsă bine cu lipici, și plesnită cu eticheta “Musk Platforma X” este scoasă la vânzare, prin declarații provoacatoare de greață, pe aceeași Platforma X.

În esență, Codului deontologic al Platformei X rezumat chiar de Elon Musk se poate rezuma în exclamația admiratoare a acestuia la adresa lui Nawfal:

“Voi sunteți media acum! Asta reprezintă cea mai profundă schimbare!” (…) “X este viitorul, este jurnalismul cetățeanului de rând. De la om către om. Presa curentă, moștenită istoric, este controlată de o mână de șefi de redacție. De aceea îi încurajez pe oameni să scrie pe Platforma X”!

Un delir de esență ideologică fascistă, consider eu, prin care Musk își creează impresia, aidoma lui Hitler sau Mussolini, că e singurul “șef de presă” demn de ascultat în lumea asta.

Dar lucrurile nu s-au apreit aici, la autoadulare! Axa Musk-Trump a hotărât, probabil la cererea primului, și la schimb de favoruri, ca la troc, să desființeze presa publică finanțată de guvernul american și prima țintă a fost Radio Vocea Americii. Pentru că singura voce a Americii către om, după cum se exprimă Musk, să fie cea autorizată de MAGA: Platforma X!  Ați observat cred, deja, că Trump se supune dând din coadă ca un pomeranian portocaliu, atunci când Musk îi dă comandă vocală.

Dar hai să vă fac cunoștință cu unul dintre cei desemnați de Musk, să devină Vocea Americii în “varianta pură” a Platformei X, pe autorul noii “Teorii a evoluției” – Mario Nawfal.

Wikipedia enumeră pe internet mai multe detalii din CV-ul cu tente dubioase de cazier judiciar ale lui Nawfal.

Libanez de origine, dar cu nume mai mult ca sigur inventat, ce sugerează în traducere stabilitate, Nawfal este considerat un golănaș cu veleități de șarlatan care a dat multe țepe la viața lui, decât are ani de viață. Conform informațiilor apărute în Wikipedia acesta și-a păcălit frecvent partenerii, inclusiv pe unii dintre cei mai buni prieteni pe care îi avea odată, păgubindu-i, în parte, cu zeci de mii de dolari.

Își începea carieră în 2013 vinzind fructe și mixere, a creat o companie care i-a adus milioane de dolari, după care a fost amendat în Australia pentru fals și dezinformare a cumpărătorului. După creearea companiei internaționale de consultanță crypto Blockchain, și-a însușit sume de bani care nu îi aparțineau, a fost dat în judecată, intrînd chiar sub urmărirea FBI. A profitat de Covid, a devenit pentru o vreme influencer, până ce a fost suspendat. S-a folosit de experiența căpătată, și a început să transmită online, producții editoriale și știri referitoare la crypto. Sub pretextul mincinos că își face treaba ca și Musk, de la om la om și fără alte interese, s-a hotărât să profite de izolarea și lipsa de încredere în deciziile guvernelor în pandemia de covid, care se strecurase în oameni, și a profilat pe interviuri cu personaje controversate. O modă care începuse să prindă la cei în căutare de explicațîi simple, cât mai profund acuzatoare, conspirativ anti-guvernamentale. Astfel a ajuns să înregistreze un million de urmăritori, pe Twitter.

Bineînțeles, ați ghicit, așa a intrat în atenția lui Musk, devenind agitator gen Platformă X pentru propagarea minciunilor “pure” ale lui Trump și MAGA.

Vi-l prezint, acum, pe Nawfal, în plină și pură acțiune. Dacă aveți timp, merită să acordați atenție și înregistrării video a interviului. 

Iată ce declara recent Nawfal în studioul polonezilor de la Telewizja Republika:

“Societatea care se schimbă atât de rapid în ce privește eliminarea cenzurii, răspândirea monedelor și modelelor digitale crypto, decentralizarea diferitelor aspecte ale vieții noastre și”, … ascultați acum cu atenție, vă rog (!!!), “introducerea inteligenței artificiale care ne conduce spre o nouă specie care este mai inteligență decât noi, sunt elemente care ne-au adus (și citează acum mândru din Musk) “la o răscruce în drum”.

Conform spuselor lui Nawfal, ne aflăm oameni buni, la stadiul în care ar trebui (musai!) să ne oprim fermecați și spălați bine pe creier la această răscruce și să ne minunăm! Totodată, înzestrați cu noua inteligență pe care o promovează împreună cu Musk, Trump, Vance și alte genii ca ei, va trebui să acceptăm tranziția spre „noua specie”, despre care declară dezinvolt că este “înfricoșătoare”, dar eliberatoare și plină de oportunități. Probabil, pentru oportuniști, nu-i așa?

Deci nu ne rămîne nimic altceva de făcut decât să o luăm la sănătoasa, dinspre teoria evoluției lui Darwin și a maimuței lui, și să ne îmbulzim în goană către “noua specie”, superioară chiar și urangutanului (specie cu care este mereu asemănat Trump), dar neapărat mai inteligentă decât am putea deveni noi vreodată! 

Precum James Marshall la începuturile goanei după aur în California secolului 19, Nawfal garantează că goana după “noua specie” va genera un mediu plin de schimbare și oportunități în care mai ales tinerii ca el sunt încurajați să investească și să profite. Neputincios, șarlatanul lasă însă nedefinit termenul de “nouă specie umană”, dar creează intenționat o aură de mister atunci când i se cere să dea explicații despre secretele activităților lui Elon Musk.

Îmi permit să închei cu o anecdotă, pentru că tot a adus libanezul ăsta vopsit vorba de “noua specie”.

Nu departe de Las Vegas există o prăvălie specializată în vânzări de carne uscată, cu numele de firmă “Allien Jerky” (carne uscată extraterestră), cu alte cuvinte ca de pe altă planetă, de bună ce e. Dacă te uiți bine prin rafturi dai și de un pachet, care se vinde la vreo 7 dolari bucată, care conține, atenție, carne uscată invizibilă. Lucrătura necuratului devenită oportunitate. Cumpărătorul dă bani pe pachetul ambalat frumos, dar gol, pentru a-l oferi cuiva în dar, ca farsă, evident!

Întrebat, în același interviu, pe ce bază solidă stă valoarea monetară crypto, Nawfal declara că valoarea se bazează pe încrederea în sistem și tranzacțiile generate și produse de sistemul crypto. Cu cât mai multe tranzacții reușite cu atât mai mare e recunoașterea sistemului și încrederea care creează posibilitatea ca prețul să urce.

Asemănare uimitoare, zic eu, cu povestea pachetelului gol, frumos ambalat, care conține carnea invizibilă. “Allien Jerky”, de la capătul străzii, a început în stil crypto, timid, probabil pe la zece cenți, sfert de dolar, și iată cum numărul de tranzacțiilor înregistrate de la lansare a ridicat valoarea cărnii invizibile la 7 dolari pachetul. Berechet sau belșug, nici nu știu cum să zic? Cât despre vicleșug, ce să mai spun!?

Uite așa a ajuns americanul să facă bani pe carne invizibilă, mai ceva decât a făcut românul vreodată pe gogoașa proaspătă de o săptămână. Este posibil oare ca prăvălia “Allien Jerky” să fi intrat și în posesia secretelor și misterelor legate de activitățile lui Musk sau doar “specia nouă umană” știe!?

Dilema poate fi disponibilă în curând, nu doar pentru răspunsuri ci și pentru întrebări, dar numai pe Platforma X!

Potcovaria lui Dan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.