Acasă Cronica Un week-end de muzică și poezie!

Un week-end de muzică și poezie!

8559
0

Luigi FRIGIOIU

Euterpe în persoană ●

Gabriela Dobre e o poezie ea însăși. O poezie pe note muzicale atunci când evoluează pe scenă ca mezzosoprană sau pe meșteșugite metafore când își citește versurile. Sâmbătă, 11 mai, la Muzeul Marinei, a avut loc lansarea celui mai recent volum al distinsei artiste, intitulat “Îngeri și, de restul, mare”. O zi binecuvântată de Dumnezeu, așezată în calendar între Izvorul Tămăduirii și Paștele Adormiților. În prezidiu s-au așezat: președinta Ligii scriitorilor dobrogeni, Vasilica Mitrea, coordonatoarea Clubului artelor Soliteris Mangalia, Emilia Dabu, și poetul Costel Avramescu. Vorbitorii au apreciat, nu doar alesele versuri, dar și profilul uman, valoarea morală-profesională a autoarei. Gabriela Dobre este o adevărată “arhangheliță” a artei și culturii pe pământul dobrogean. Într-o atmosferă de suflet, toți invitații au fost încântați de solista de muzică ușoară Laura și de baritonul Iulian Bratu.

Gabriela Dobre ne convinge cu fiecare volum de versuri că este, în primul rând, o poetă a mării.
Ah, mare
Ah, mare, tu, atât de mare!
Îmi curgi prin vene, mă sculpezi în sare
Cu buze de sidef îmi tulburi firea
Și-n carnea mea-ți înfigi nemărginirea
M-aștepți înfierbântată și nebună
Cu albele-ți catarge-nfipte-n lună
Bătând din geana velelor, perfid
Cu trupu-mi irisul de aur să-ți deschid

Ah, mare, tu, atât de mare
Alini sub valuri dorul meu ce doare
Câmpii de diamante porți pe umăr
În cerul tău dorm stele fără număr
Cu buze de smaralde pui pecetea
Cuvântului ce-mi domolește setea
Mi-așterni nemărginirea-ntrengă în gând
Și-n cântec verde mă-nvelești apoi oftând

Club Doors. Piano Bar pentru copii cu har ●

Duminică-12 mai, Clubul  Doors a făcut un gest de generozitate, lăsând ușile larg deschise pentru minunata lume a copilăriei și micilor muzicieni. Elevii școlii de pian coordonată de maestrul Dorian Pîrvu au susținut scurte recitaluri. Clubul a fost plin ca la concertele marilor vedete. În aer pluteau emoția interpreților, dragostea familiilor și susținerea prietenilor. Au urcat pe scenă 17 copii între 5 și 16 ani, toți talentați și sârguincioși. A fost un eveniment de suflet, cum rar se poate urmări, moderat de distinsa poetă Amelia Stănescu. Aplauzele și ovațiile i-au răsplătit, în mod egal, pe toți soliștii.

Proful de pian Dorian Pîrvu e fiul țărmului marin. Iar marea e perpetuă sursă de inspirație pentru creatori. De aici și-a tras seva sensibilitatea sa artistică, expresia interpretativă şi metafora componistică muzicală. Își instruiește și educă elevii cu profesionalism și responsabilitate.

Le ilustrează largi orizonturi sonore deschizându-le aripile pentru un zbor cât mai înalt.

În Piano Barul de la Doors, prin piesele interpretate, și-au dat măsura talentului și muncii, micile vedete ale clapelor pregătite de maestrul Dorian Pârvu: Vlad PAVALACHE (Cântec pentru mami, Dor de tati), Mihail MACOVEI (Menuet), Sofia Andreea HOȚULIG (Joc oltenesc, Călușul), Anelis Marina MURAT (Mic vals, Ceata lui Pițigoi), Andreas Morla BERROA (Ciobănașu, Banu Mărăcine), Vlad Alexandru ȘTEFĂNESCU (Dansul păpușilor, Fur Elise), Eldiz MURAT (Vai sărmanul pui de cuc, Cimpoiul), Antonia Gabriela MIREA (Mămăruță-ruță, Stejarul) Iulian FILIMON (Reverie-R Schuman, Marian PAVEL (Menuet-A.M Bach, Waltz-D. Shostakovich), Ana Maria ANGHEL (Romeo și Julieta, Bring me to life), Cezar Andrei COBZARU (Spring vals, The entreteiner), Lara CONSTANTINESCU (The Storm, Carol of the bels), Antonia Maria MAGRAON (Is time to say good bye, My heart will go one), Ștefan NEAGU (Vals-Chopin, Sunflower-Mancini), Daria FILIMON (Vals, Nocturnă-Chopin), Răzvan Ștefan PARASCHIV (New York-New York, Strange mook).
Felicitări și mult succes tuturor!