Dan MIHĂESCU ■
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanța dezvoltă o nouă versiune a aplicației IT de rezervare Ticket Management System prin implementarea unui modul care interoghează volumele de mărfuri sosite pe rute feroviare și fluviale, astfel încât să se realizeze o corelare cu mărfurile transportate pe calea rutieră.
Directorul general, Florin Vizan, a declarat pentru Sentinela că în perioada imediat următoare CNAPM Constanța va fi realizată o extindere a sistemului informatic aflat în teste astfel încât pe întreaga platformă portuară să se realizeze corelarea pe cele trei moduri de acces (rutier, feroviar și fluvio-maritim) pentru programarea și optimizarea traficului de marfă către operatorii din terminalele cerealiere.
“În această perioadă pregătim un protocol cu CFR Infrastructură și Informatica Feroviară, după semnarea protocolului începe etapa de analiză a fluxurilor de mărfuri, urmând ca după implementarea acestui modul, să putem dezvolta și modulul pentru interogarea volumelor de marfă transportate pe fluviu. Ulterior vom analiza posibilitățile de interconectare a celor două sisteme informatice”, a declarat Vizan.
CNAPM dezvoltă și implementează gratuit această soluție informatică, în toate zonele de acces portuar în care sunt identificate valori crescute privind traficul auto. Această soluție informatică de management al traficului prin Portul Constanța permite integrarea și interconectarea cu orice altă aplicație într-un timp foarte scurt specific celor trei moduri de transport, rutier, feroviar și fluvio-maritim pentru optimizarea circuitului mărfurilor.
În toamna acestui an a fost lansată în teste aplicația IT de rezervare Ticket Management System, pentru fluidizarea traficului rutier de camioane, pentru gestionarea în timp real a fluxurilor de marfă care vin pe cale rutieră, implicând întreaga comunitate portuară.
Astfel, toți transportatorii cu activitate în Portul Constanța își pot rezerva prin intermediul aplicației intervalul orar pentru încărcare sau descărcare la operatorul către care se îndreaptă, programarea putând fi făcută de către comerciant sau transportator, iar operatorul terminalui o aprobă. Camionul de marfă are la dispoziție patru ore la destinașie ca să încarce sau să descarce, inclusiv să realizeze anumite formalități vamale, urmând ca la finalul acestui interval orar să iasă din Portul Constanța.
Și tot pentru fluidizarea, fiabilizarea și optimizarea operării mărfurilor, CNAPM Constanța lansează în lucru un studiu de trafic în vederea stabilirii și dotării corespunzătoare a trei zone suplimentare de încărcare-descărcare în rada interioară a Portului Constanța, la geamandură, prin transbordare din barje la bordul vrachierelor.