Acasă PAMFLET Ce-și doresc femeile?

Ce-și doresc femeile?

10960
1
Sursa: Facebook/Corina Martin
Sursa: Facebook/Corina Martin

Dan MIHĂESCU ■

Femeia, eterna poveste. Parfum de femeie…De ce iubim femeile. Ce-și doresc femeile? Eternul feminin

Stereotipuri, calcuri lexicale, parabole, hiperbole. Figuri de stil prin care diverși autori s-au încumetat să explice plastic enigma ori să teoretizeze filozofic esența misterului perpetuat printre humanoizi de la Eva încoace, etern feminin despre care Goethe zicea că „ne-nalță în tării”, și-au găsit expresie artistică, mai recent, și pe malul portului, la Constanța în pictorialele unei personalități ale urbei, peste care nu se așterne colbul uitării, orice ar fi…Memoria ei în conștiința colectivă e trainică precum praful radioactiv de la Cernobîl.

“O imagine valorează cât o mie de cuvinte”

Și, pentru că tot vorbim despre despre calchieri și stereotipuri, m-am folosit și eu, în subtitlu, de anticul proverb chinezesc făcut celebru în occident de Fred R. Barnard într-o ediție din 1931 a revistei de publicitate Printers’ Ink, ca s-o introduc în context pe Corina Martin născută Bucățică, alias Tomiris.

Imagini foto preluate în colaj de pe facebook.com/Corina.Martin.ro

De fapt nu pe Corina, consulul onorific al Kazahstanului, ci noul ei personaj (după ce rolul lui Tomiris nu a mai fost finanțat pe bani publici), pe care-l interpretează în fotografiile postate pe pagina ei de Facebook, veritabile pictoriale cu mesaj.

Colaj realizat cu capturi de pe contul de persoană publică facebook.com/Corina.Martin.ro

Nu știu ce s-a întâmplat cu Tomiris și de ce a abandonat Corina Martin (aka. Bucățică) personajul drapat în ținute vaporoase, decoltate, semitransparente, cu generoase decolteuri, care o consacrase cu ani în urmă. Văd însă că acum, de când se prezintă ca bunicuță transatlantică și a primit și venerabila gratulație de “Preşedintă de onoare” al patronatului RESTO Constanța, că a prins năravul să se bulănească provocator prin pozele în care se trage, ori să stea capră peste birou.

Nu zic, eu – imaginile o arată!

Când du-te-ncolo e vino-ncoa’!

“Du-te-ncolo, vino-ncoace, lasa-mă și nu-mi da pace”, sunt versuri dintr-o șagă populară ce circulă în folclorul regional, dar care sub aspect ludic poate îmbrăca adeseori nuanțe de marketing și preludiu erotic. În natură, în regnul vegetal și animal (în care se încadrează și oamenii) evoluția și selecția sexuală au la bază chiar această șagă; preludiul sau curtarea realizându-se atât prin codul culorilor cât și al gesturilor. Sociologii au determinat că într-o analiză a celor care cercetează ofertele concurențiale, culoarea influențează 85% din deciziile cumpărătorilor, 62-90% din evaluarea produsului se bazează pe culori și de asemenea, culoarea crește cu 80% conștientizarea mărcii.

Cei doi parteneri, pentru a se identifica și selecta trebuie să comunice ce-și doresc și pentru asta atrag atenția asupra lor atât prin sunete (mai nou Corina are o postare și cu o apariție lirică pe scenă) cât mai ales prin culori și gesturi.  De aici fardurile aplicate de femei sau bărbați, și alte tratamente cosmetice, odorizantele, parfumuri și feromoni ori gesturi explicite ce transmit disponibilitatea ori că tu ești alesul. În regnul animal, unele culori pot evolua datorită beneficiilor lor în alegerea partenerului. Dacă o anumită culoare nu oferă un avantaj în atragerea unui partener sau în camuflare, este posibil să nu apară sau să nu devină dominantă în acea specie.

Comunicarea paraverbală si limbajul trupului

Mesajele de interes sau de acceptare transmise prin limbajul corpului sunt semnalele obișnuite pe care cineva le face atunci când este atras sexual: brațe deschise sau palme la vedere arată încredere în sine și interes, palmele așezate pe șolduri sau pe pulpe, atingerea gâtului, evidențierea pieptului ori ridicarea din sprâncene…

Limbajul corpului poate oferi indicii cu privire la atitudinea sau starea de spirit a unei persoane. De exemplu, aceasta poate indica agresiune, atenție, plictiseală, relaxare, plăcere, distracție sau intoxicație. Limbajul trupului este o formă de comunicare non-verbală mentală și fizică a omului, constând din poziția corpului, gesturi, expresia facială și mișcarea ochilor. Trimiterea și interpretarea acestor semnale se face aproape în întregime în subconștient.

Unii psihologi opinează că între 60 și 70 % din mesaje, într-o comunicare, pot fi transmise prin comportamentul și limbajul non-verbal.

Colaj realizat de pe contul de persoană publică facebook.com/Corina.Martin.ro

Și ca să n-o mai lungesc, concluzia frustă este: Corina vrea să arate că îl are pe vino-ncoace și rămâne eterna Bucățică a litoralului românesc!

1 COMENTARIU

  1. Un articol lipsit de esența titlului. Ce vor femeile? Dacă vorbim de distinsa doamna la care face referire articolul este simplu .I. . Dar dacă vorbim la modul general, misterul vieții de la Niece la Copernic și până la Cioran, cu toții au tras concluzia că femeia este și ea OM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.