Acasă Economic La 125 de ani de începerea construcţiei moderne, Portul Constanţa a atins...

La 125 de ani de începerea construcţiei moderne, Portul Constanţa a atins recordul la operarea de mărfuri

343
0
Port Constanţa

Dan MIHĂESCU

Conform datelor centralizate la sfârşitul lunii decembrie 2021, traficul total de mărfuri înregistrat de Portul Constanţa a fost de 67,5 milioane tone, un record absolut în cei 125 de ani de istorie modernă a celui mai mare hub de mărfuri de la Marea Neagră, informează un comunicat de presă al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, semnat de directorul general, Florin Goidea.

Potrivit sursei citate, cele 67,5 milioane tone marfă operate prin terminalele specializate ale Portului Constanţa, pe parcursul celor 12 luni ale anului trecurt reprezintă o creștere de 11,77% față de 60,3 milioane tone în 2020, marcând astfel cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești.

“Până la acest trafic record, ca rezultate de vârf figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone, în anul 2008, de 61,8 milioane tone și în anul 2019, cu 66,6 milioane tone”, se arată în comunicatul CNAPMC.

În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, au deținut-o cerealele, urmate de petrolul brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deșeuri de fier 7,1%, îngrășăminte (naturale și chimice) 6,1%, și combustibili minerali solizi, cu 5,1%.

Din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim și 24% reprezintă traficul fluvial, pe Canalul Dunăre Marea Neagră, ambele componente înregistrând creșteri semnificative. Traficul maritim a sporit cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% și a atins 15,86 milioane tone, față de 2020.

De asemenea este de remarcat că în 2021, pe fondul recoltei foarte bune, traficul de cereale a atins un record absolut de 25,17 milioane tone, față de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat vreodată, cee ace a consolidat la rându-i poziția Portului Constanța de hub european de cereale.

Terminal cereale Comvex

Creșteri semnificative de trafic se mai regăsesc şi în cazul altor grupe de mărfuri precum: petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, semințe uleioase și fructe oleaginoase.

Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrășăminte, produse chimice și celuloză și deșeuri de hârtie. O scădere se observă și în traficul de containere și anume 6,16 milioane tone în 2021 față de 6,34 milioane tone înregistrate 2020. Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020.

Pe parcursul anului trecut 14.604 nave au făcut escale în porturile maritime românești, față de 14.380 nave în 2020.

Publicitate
Articolul precedentChemaţi la Miliţie să facem un raport despre situaţia Flotei Maritime, pentru PCR
Articolul următorPână unde mergem cu egalitatea de șanse?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.