Acasă FOILETON FAN Courier? Nu vă deranjați, sun eu din când în când!

FAN Courier? Nu vă deranjați, sun eu din când în când!

7215
1

Leonard MOCANU ■

În tinerețe, pe vremea restricțiilor de energie electrică aveam o glumă cu toții: Nu sunați, ies eu din când în când. Parafrazată, poanta poate face iarăși furori ca pe vremuri într-o variantă adaptată  pentru firmele de curierat în genul: ”Stați acasă, poate că azi vă livrăm un colet!”

VITRIOL
VITRIOL

Puțini sunt cei care nu și-au comandat, în ultimii cinci ani, cel puțin un produs pe Internet și nu au beneficiat de serviciile uneia sau alteia dintre companiile de distribuție. Și nu puțini sunt cei care au avut și probleme cu agenții acestor companii, legate de nerespectarea termenului de livrare, de deteriorarea produsului sau câte și mai câte.

Personal, cu aceeași companie, FAN Courier, am avut două probleme: una, în urmă cu mai mulți ani, când mi-au rătăcit o comandă ce nu a mai ajuns la destinație, a doua, în curs de rezolvare, când termenul de livrare nu a fost respectat.

Am comandat un produs pentru grădină și a trebuit să plătesc, evident și transportul, pentru că stelele nu s-au aliniat să pot beneficia de vreun easybox. De ce, nu mai contează. Important este că vineri am fost înștiințat că produsul așteptat urma să sosească, așa că mi-am făcut de lucru pe lângă casă, să nu-l dezamăgesc pe curier.

Dezamăgirea a fost, până la urmă, în sens invers, curierul nemaiajungând, ba, mai mult, nedând vreun semn de viață. Suntem oameni, așa că orice este de înțeles, până la o limită, mai puțin impredictibilitatea și lipsa de bun simț. Poate că domnul curier putea să-și rupă câteva secunde din viață să anunțe că nu poate ajunge.

Cum nici luni nu s-a întâmplat nimic semnificativ, am îndrăznit să o deranjez pe o angajată a serviciului Relații cu clienții de la FAN Courier Constanța (nici pe femeia de serviciu, nici pe director, nici pe vreun operator de la împachetare colete, sau vreun contabil) să întreb despre soarta coletului meu. Marele meu defect este că nu dau importanță numelui corespondentului meu telefonic, așa că nu pot să-l pun la loc de cinste, în rândurile acestui articol.

Am fost informat cu seninătate că trimiterea se odihnește în depozitul din Constanța și, dacă vreau să intru în posesia lui, am două opțiuni: fie mă deplasez personal la sediu și îl ridic, fie va fi expediat cu transportul de mâine. Cum nu e foarte mare grabă (este vorba de niște materiale pentru combaterea dăunătorilor la tomate, deci mai poate întârzia o zi), am solicitat varianta a doua, dar am vrut să mă asigur că mâine va fi mâine și, curiozitate profesională, dacă există vreo explicație pentru nelivrarea la primul termen. Între noi fie spus, aș paria că pe motivul nelivrării curierul a scris că nu m-a găsit la domiciliu.

Operatoarea de la Relații cu clienții mi-a ”împușcat”, pe un ton ofensat, o replică din care rezulta că nu știe și nici nu e interesată să afle motivul neonorării comenzii dar să-i transmit mai repede opțiunea mea: merg să ridic coletul, sau aștept acasă? Interesant e că îi solicitasem un răspuns din domeniul relațiilor cu clienții, nu o întrebasem când va fi prima eclipsă de soare, sau când va pica Paștele Catolic în 2135. Atitudinea de capră râioasă cu coada pe sus m-a făcut să bat în retragere, (aproape) să-mi cer scuze că mi-am permis să aștept trimiterea vineri și azi și să-i promit că o aștept și mâine.

Stau și mă întreb ce s-ar fi întâmplat cu coletul comandat de mine dacă nu aș fi avut inspirația să telefonez? Probabil ar fi fost dat retur, iar eu ar fi trebuit să mai plătesc o dată transportul, pentru un serviciu de care nu am beneficiat. Deranjantă seninătatea cu care angajata consideră că noi, clienții suntem la cheremul ei și nu ea, care e plătită din banii clienților, pentru a face un serviciu de relații cu aceștia.

Repet pentru cei care nu au înțeles de prima dată: nedistribuirea coletului la data anunțată, deși regretabilă, e scuzabilă și se poate întâmpla oricui. Deranjantă este neasumarea și neimplicarea, precum și atitudinea obraznică a persoanei plătite să desfășoare relații cu clienții. Cel puțin decente, dacă nu amabile.

Ce am uitat să-i precizez doamnei, este că îi recomand să citească însemnările mele despre eveniment în gazeta Sentinela, dar mă angajez să trimit link-ul articolului pe adresa de e-mail a companiei. Să vadă și șefii cine le face imagine.

Oricum, recomandarea mea pentru cei care n-au pățit-o încă este că dacă vânzătorii online vă dau posiblitatea selectării firmei de curierat și aveți la îndemână cel puțin o altă opțiune în afara aroganților FAN Curier, nu stați pe gânduri și scutiți-vă nervii și eventual cheltuielile suplimentare.

1 COMENTARIU

  1. Citesc articolul cu zâmbetul pe buze, ochii în lacrimi și cu înjurături in gând știind că și eu la randul meu am avut parte de o pățanie asemănătoare săptămâna trecută așteptând semizeul de curier să apară cu mult dorita comandă. SPOR la cumpărături pe net!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.