Acasă EDITORIAL OPREŞTE DEZASTRUL ARMATEI ROMÂNE!

OPREŞTE DEZASTRUL ARMATEI ROMÂNE!

1710
2
Sursa foto:ziarpiatraneamt.ro
Sursa foto:ziarpiatraneamt.ro

Manuel VLĂDUȚ ■

Manuel-VLADUT-licentiat-in-Relatii-Internationale-si-Studii-Europene
Manuel-VLADUT-licentiat-in-Relatii-Internationale-si-Studii-Europene

Miercuri, 02 martie 2022, au căzut unul după altul, un avion de vânătoare MiG 21 LanceR aflat în misiune de patrulare și un elicopter PUMA, catastrofe succesive petrecute în nici 30 de minute, una după alte,  în care și-au pierdut viața opt militari români de elită, piloți, scafandri de luptă, tehnicieni, salvatori profesioniști.

Nu au căzut în acţiuni combative, în operaţiuni militare, au căzut – la datorie – pe timpul unei misiuni ordonate, deși mulți instigatori de profesie au încercat pe la diverse televiziuni să acrediteze ideea unui posibil atac al rușilor (cu vreo formidabilă armă secretă!)…

Zburau pe aparate vechi de 50 de ani, moștenire de la regimul comunist român, „modernizate” și „upgradate” ocazional, la mila decidenților din Ministerul Apărării Naţionale (MAN).

Sunt militari căzuți la datorie, pentru care depun un pios omagiu alături de condoleanțele  pe care le transmitem familiilor îndurerate pentru pierderea lor!

Dumnezeu să-i odihnească în pace!

Senatorule Ciucă, cocoţat prin alunecare în fotoliul de prim-ministru, ÎNZESTREAZĂ  ARMATA ROMÂNĂ! Ai fost șeful Armatei ani de zile… Cine răspunde pentru viețile piloților trimiși la moarte sigură, de ani de zile, cu epavele moștenite de la Ceaușescu sau Dej? OPREŞTE DEZASTRUL ARMATEI!

Nu fac apel la gradul de general, pentru că ai preferat să te camuflezi sub haina civilă, cu rang de ministru al Apărării Naţionale, încă de când erai militar activ!  Între timp ai evoluat: eşti primul-ministru al României! Ai mințit și ai trădat interesele foştilor camarazi pe care i-ai condus lăsând Armata Română în paragină, neînzestrată, neechipată, insuficient plătită, insuficient încadrată, provocând prin acțiune și mai ales prin inacțiune, un adevărat exod în rândul profesioniștilor armatei, de la soldat la general!  Ai umilit inclusiv rezerva armatei, prin ingineriile legislative pe care le-ai girat (chiar și tacit) care au dus la micșorarea pensiilor militare de stat, sub nivelul unor categorii cu nimic mai presus ca militarii!

Sursa: mapn.ro

Astăzi, când războiul bate la porțile României, cerem ajutor Alianței Atlanticului de Nord, nu pentru că nu am avea nevoie de ea ci pentru că nu am avut o politică prolifică de personal, atractivă pentru profesia de militar și pentru că nu ai fost în stare să asiguri, în timpul mandatului, înzestrarea adecvată a Armatei!

Te-ai cocoțat în fruntea unui guvern instabil, la ordinele unui președinte de stat rupt de realitate, care în timp ce poporul român este zdrobit sub explozia generalizată a prețurilor și a facturilor uriașe, umflate de „băieții deștepți”, visează la salvarea planetei și ne îndeamnă pe toți să ne deconectăm de grijile cotidiene, practicând jocul de golf…

Unde sunt, prim-ministrule Ciucă, avioanele, corvetele, fregatele, transportoarele și camioanele promise? Cad avioanele și elicopterele de zeci de ani, de bătrânețe, în medie cam unul pe an, şi cu ele mor piloții, elita Armatei Române, căci nu oricine în țara asta ajunge pilot de vânătoare! Și noi cumpărăm avioane la mâna a doua în timp ce ne vinzi promisiuni deşarte! Cad camioanele în prăpăstii, și amintesc aici de tragedia din munții Muscelului din 2017, unde și-au pierdut viețile militarii care s-au prăbuşit în hău cu un camion din anii 70! Îşi mai spun ceva numele de: Mihai Ionuț Toma, Emilian Catană și Petre Cristian? Ai “rezolvat cu bine” cercetarea evenimentului din punct de vedere al securității și sănătății în muncă? Oare, noaptea, pui capul pe pernă liniştit, nu te bântuie stafiile?

Prim-ministrule Nicolae Ciucă, sunt unul dintre militarii profesioniști veniți în Armată încă din 1990, unul dintre  cei care au pus umărul la clădirea armatei noi, de tip NATO. Sunt unul dintre veteranii din Kosovo și Afganistan. Sunt unul dintre militarii care au văzut cum din cauza exodului de personal provocat de acțiunile și inacțiunile fostului şef al Armatei, comandamentele militare sunt “ținute” cu subofițeri și soldați/gradați profesioniști!  Nu pot fi solidar cu acaeastă strategie de pace păguboasă, atât timp cât ai ascuns sub preș dezastrele în care mor militarii români, din cauza ineficienței unor comandanți de această teapă!

Prin-ministrule Ciucă, OPREŞTE DEZASTRUL Armatei Române! Acum, cât încă nu e prea târziu! Războiul bate la ușă!

Şi ca să nu existe dubii ori să nu fiu acuzat de impoliteţe militară, sincer mărturisesc că nu mă pot adresa cu gradul pe care îl ai în rezervă pentru că eu, subofițerul în rezervă Manuel Vlăduț, veteran al teatrelor de operații din Armata Română, nu voi putea niciodată să lupt sub comanda celui care din cauza inacțiunii şi inerţiei dovedite ani de zile pe funcţie, au murit și mor camarazi nevinovați!

Poate în al 24 – lea ceas, vei înțelege! Dacă nu, pleacă!

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Căpitanul Costinel Iosif Niță, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri, 2 martie, în judeţul Constanța, şi-a pierdut viaţa în timpul misiunii. Avea 31 de ani, era căsătorit Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Tot miercuri, 2 martie, în accidentul aviatic în care a fost implicat elicopterul IAR 330-Puma, , şi-au pierdut viaţa 7 militari. Pe lângă cei cinci membri ai echipajului comunicați inițial, urcaseră la bord și doi salvatori pe mare din cadrul Forțelor Navale Române.
Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.
Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.
Maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993 în vârstă de 53 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.
Caporal Lateș Cătălin, operator căutare salvare, 29 de ani, angajat din 2021, căsătorit și avea doi copii.
Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 44 de ani, angajat din 2021, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls I Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.
Maistru militar cls II Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005.

2 COMENTARII

  1. Ce are vechimea unui aparat de zbor (la care numai carcasa mai este veche de 50 de ani) cu accidentul petrecut, după primele concluzii, din cauza condițiilor meteo nefavorabile ? S-a trezit și ăsta vorbind aiurea.

    • Da. Motor de bmw și computer de bord, pe carcasă de Trabant… Te invit să câștigi cursa Paris-Dakar cu așa ceva! Somn ușor!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.