Acasă Cronica Despre oameni, femei, poezie și muzică cu Sorin Poclitaru și Ștefania Iacob...

Despre oameni, femei, poezie și muzică cu Sorin Poclitaru și Ștefania Iacob

456
0

Luigi FRIGIOIU ■

La Clubul Phoenix, din Constanţa, au loc cele mai diverse întâmplări cultural-artistice. Toate de calitate. Între rememorarea vechilor hituri “marca Mircea Vintilă” și show-ul legendarei trupe Iris, și-a făcut loc un spectacol nou de poezie și muzică cu Sorin Poclitaru și Ștefania Iacob – “Despre oameni și femei”

Sorin Poclitaru e un poet special. Mai degrabă un anti-poet care nu se potriveşte imaginii clasice a creatorului de versuri. Am înțeles că, nici măcar, nu îşi scrie poeziile pe hârtie, ci pe telefon. Nu-ţi trebuie cultură poetică ori studii filosofice ca să-l înţelegi. Non-conformist, Sorin Poclitaru cultivă satira, ironia, autoironia. Își prezintă poveștile de viață ambalate în versuri de un inegalabil umor. Doar vine din Gura Humorului…

În nouă ani a publicat 21 de cărți. Cu banii din vânzări sprijină lansări albume folk, concursuri de poezie, evenimente culturale, acţiuni caritabile. A înfiinţat asociaţia FAIR (Folkul Acasă În Realitate), un fel de „CAR“ pentru folk prin care își derulează proiectele. Zeci de folkişti din toată ţara îi interpretează creațiile. Versurile lui despre viață pătrund și emoţionează. În egală măsură, Sorin Poclitaru te face să lăcrimezi cu gândul la „Părinţii îmbătrânind, stinși ca lumânările, tăcuţi / Şi prea târziu mai vrem a-i mângâia“ sau să râzi cu lacrimi ascultându-i satira.

Ștefania Iacob vine din Botoșani, studenția și-a făcut-o la Suceava. Dacă doar o asculți, fără s-o vezi, poți crede că, la microfon, se află Tatiana Stepa. Dar, frumoasă și talentată, Ștefania și-a creat, deja, propriul drum. La 16 ani, și-a lansat primul album. S-a îndrăgostit de poeziile Sorin Poclitaru, la prima lectură, iar el a ajutat-o să răzbată în lumea folkului. Au făcut împreună zeci de spectacole în toată ţara. El recită, ea cântă. Ştefania e implicată și în proiectul educațional de succes “Să dăm folk la şcoli!”.

Surpriza serii a fost prezența neobositului Walter Ghicolescu cel care nu lasă folk-ul să moară la Constanța. “Vrăjitorul din folk” a adus pe scena Clubului Phoenix câteva din compozițiile sale. Walter va fi pe 1 Martie, în foaierul de la “Danovski”, alături de alți artiști ai teatrului, într-o etalare de “mărțișoare muzicale”! Informația ne-a confirmat-o distinsa soprană-poetă Gabriela Dobre, aflată în club alături de fiul David, și el artist, grafician și scriitor.

Sorin Poclitaru și Ștefania Iacob ne-au adus un spectacol sensibil și amuzant, într-o atmosferă de suflet. Sclipirea din ochii celor tineri a fost dovada că folkul merge mai departe. Iar cei mai vechi și-au amintit muzica tinereţii când poezia cântată umplea sălile. Era nevoie doar de un artist şi o chitară. Atunci, oamenii ridicau ochii din pământ și priveau spre cer cu speranță. Trăiau mai intens, mai adevărat, mai curat…